Innovatie met Meanders Digital Healing Environment
Door de digitale screening en voorlichting hoeven veel patiënten niet meer naar het Opnameplein te komen voordat zij geopereerd worden.
Welmoed van Boven, projectleider digitale innovatie:
“Digitale innovatie is belangrijk om de kwaliteit van zorg te blijven verbeteren. We werken aan twee soorten innovaties: van behandelmethoden en van processen. Hiermee verbeteren we de ervaring van de patiënt, de samenwerking in de keten en organiseren we de zorg efficiënter. Zo zorgen we er met slimme apps voor dat een chronische patiënt minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen. In 2022 komen er zuilen in de openbare ruimtes, waar patiënten zich digitaal kunnen aanmelden voor hun afspraak. Maar we hebben ook een nieuw Business Intelligence-platform in gebruik genomen, waarmee we zorgdata nog beter kunnen analyseren en rapporteren.”
Meer afspraken online
Op het gebied van zorglogistiek heeft Meander het aanbod voor online afspraken voor nieuwe patiënten uitgebreid. Ook kunnen patiënten nu nog makkelijker online hun afspraak maken via ZorgDomein, nadat zij een verwijzing van hun huisarts hebben gehad. In ZorgDomein is tevens de patiëntinformatie uitgebreid, zodat een patiënt al bij zijn verwijzing goed voorbereid is op zijn traject in het ziekenhuis.
UITGELICHT